sanazkarimi در "طراحی سایت تجارت الکترونیکی بر اساس فروش بیشتر"

طراحی سایت برای کسب و کارهای و تجارت های بربستر اینترنت و وب ، به گونه باید باشد که کاربر را به کالا وصل کند . در ادامه همراه باشید.

برای طراحی سایت تجارت الکترونیک سه اصل بسیار مهم را باید درنظر داشته باشید:

– اصل اینکه کاربر باید محصول مورد نظرش را به سادگی پیدا کند . دومین اصل اینکه باید محصول را به بهترین شیوه به نمایش بگذارید و پروسه ی خرید را تا جای ممکن برای مشتریان ساده کنید.

پیدا کردن ساده محصولات توسط مشتریان شما
شاید بزرگترین مسئله در طراحی سایت تجارت الکترونیک ، اینست که کاربر به درستی نمیتواند محصول مورد نظر خود را پیدا ، انتخاب و خرید کند و همین امر باعث میشود که وبسایت شما بیش از پیش منفور تر به نظر برسد و همین امر باعث میشود که تبلیغات منفی دهان به دهان برای شما انجام شود.

به این نکته توجه داشته باشید که طراحی سایت تجارت الکترونیک به گونه ای باشد که مشتری شما کمتر از سه دقیقه بتواند سفارش خود را ثبت کند .

کاربران حرفه ای را درنظر داشته باشید
عده ای از کاربران هستند که به خوبی از نیازشان اطلاع دارند و برای خرید از استراتژی خاصی استفاده می کنند و به همین خاطر ترجیح می دهند وقت زیادی را در پروسه ی خرید تلف نکنند.

برای این دسته از کاربران باید موتور جستجوی قوی را برای یافتن محصولات تعبیه کنید و اطمینان حاصل کنید که جعبه ی جستجوی از لحاظ گرافیکی به خوبی و در سایز بزرگ طراحی شود. در آخر اینکه بهتر است جعبه ی جستجو در بالای سایت قرار گیرد تا در همه ی صفحات سایت به خوبی قابل مشاهده باشد.

برای بهینگی بالاتر بهتر است هنگامی که کاربر شروع به تایپ در بخش جستجو می کند، محصولات مرتبط با کلیدواژه ها به کاربر پیشنهاد شوند. دقت کنید که این بخش باید تحت عنوان “پیشنهادات” و نه نتایج مستقیم جستجو به کاربر پیشنهاد داده شود.

کاربرانی که به ماجراجویی علاقه دارند
اگر جزو این دسته از کاربران نباشید بدون شک نمونه ی آن را تا به حاال دیده اید. این نوع افراد ترجیح می دهند یک بعدازظهر کامل را برای خرید یک محصول صرف کنند و از خریدشان مطمئن شوند. برای آنها تجربه ی خرید از نتیجه ی نهایی خرید اهمیت بالاتری دارد.

راز جذب این دسته از کاربران این است که با استفاده از جلوه های بصری جذاب و پیشنهاد های خرید شگفت انگیز؛ آنها را جذب کنید.

نمایش محصولات در طراحی سایت تجارت الکترونیک

مهم ترین وظیفه ی صاحب سایت تجارت الکترونیکی این است که مشتری را به خرید محصولات سایت ترغیب کند.

با ارائه ی توضیحات مرتبط با محصول به مشتریان می توانید اعتماد آنها را بیشتر جلب کرده و احتمال خرید را افزایش دهید. توضیحات و اطلاعاتی که به مشتریان برای تصمیم گیری کمک می کند در قالب چند دسته معرفی می شوند که در زیر به آنها می پردازیم :

عکس : انسان ها به طور ناخوداگاه جذب تصاویر می شوند و به همین علت استفاده ی مناسب از عکس می تواند تاثیرات فوق العاده ای را برای سایت شما به همراه داشته باشد. بدون توجه به چگونگی نمایش محصول، باید مطمئن شوید که تمرکز اصلی عکس به روی محصول مورد نظر است.

قیمت : محصول مهم ترین علتی است که باعث می شود که خریداران سایت شما را رها کرده و به دنبال محصول مشابه در سایت های دیگر بگردند. هرچند نحوه ی قیمت گذاری محصول فراتر از مطالب ارائه شده در این مقاله است، اما اصول کلی وجود دارند که باید همواره در نظر داشته باشید.

سبد خرید در طراحی سایت تجارت الکترونیک
رسالت اصلی سایت تجارت الکترونیک، فروش محصولات است و به همین خاطر علاوه بر در نظر گرفتن کلیه ی مواردی که به مشتریان قبل از تصمیم به خرید کمک می کند، باید مشتریان را بعد از تصمیم به خرید و تا پایان پروسه ی خرید همراهی کنید.

بعد از اینکه مشتری محصول مورد نظرش را انتخاب کرد، باید روی دکمه و یا گزینه ای برای تایید این موضوع کلیک کند. استفاده از دکمه ی “اضافه به سبد” انتخاب هوشمندانه ای است. دقت کنید که رنگ این دکمه باید متفاوت از سایر رنگ های استفاده شده در سایت باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *