itshine در ""

استفاده از یک طرح دیجیتال برای حمایت از تحول دیجیتال
اگر شما بخواهید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید، از کجا شروع میکنید؟ خوب، من فکر نمی کنم که باید یک گزارش بزرگی نیاز باشد، استراتژی را می توان در دو یا سه طرف A4 در یک جدول که راهبردهای بازاریابی دیجیتال را به اهداف SMART متصل می کند، خلاصه کرد . با وجود این، به نظر می رسد که بسیاری از سازمان ها هنوز برنامه ای ندارند.

آیا یک استراتژی بازاریابی دیجیتالدارید؟

از سال ۲۰۱۲ ما نظرسنجی غیر رسمی را انجام داده ایم تا ببینیم که چگونه استراتژی های بازاریابی دیجیتالی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج نشان می دهد برخی از پیشرفت های بزرگ در طول سال ها بوجود آمده است. چند سال پیش ما با حدود دو سوم تا سه چهارم توان را پیدا کردیم و برنامه بازاریابی دیجیتالی نداشتیم. در حال حاضر این تعداد در آخرین نظرسنجی به ۴۹ درصد کاهش یافته است، هرچند که هنوز هم بسیار زیاد است و تقریبا نیمی از آنها هنوز هم دیجیتالی هستند و هیچ استراتژی در آن وجود ندارد.

وقتی تحقیق را برای گزارش بازاریابی مدیریت بازاریابی ما انجام دادیم، علاقه مند شدیم ببینیم که چند درصد نمونه مورد نظر را جستجو می کند.
این همان چیزی است که ما در بررسی ما در مورد سطح پذیرش بازاریابی دیجیتال یافتیم:
میزان وجود استراتژی بازاریابی دیجیتالی در سازمانها
بنابراین، آخرین تحقیقات ما نشان می دهد که رویکرد بهبود یافته در برنامه ریزی در این نمونه از بازاریابان، با کمتر از نصف بدون استراتژی دیجیتال بودسه. تبریک می گوییم اگر یکی از این شرکت ها هستید!

رویکرد توصیه شده برای ایجاد یک استراتژی دیجیتالی

این که آیا شما یک استراتژی دارید یا خیر، در قلب روش هوشمند بینش، فرصت، استراتژی، اقدام برای بهبود بازاریابی دیجیتال، مقایسه ای است که شما در حال حاضر برای ارزیابی پتانسیل علیه جایی که باید در آینده باشید، در نظر بگیرید.
رویکرد توصیه شده برای ایجاد یک استراتژی دیجیتالی
اگر شما بخواهید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید، کجا شروع میکنید؟ خوب، من فکر نمی کنم که باید یک گزارش عظیم باشد، استراتژی را می توان در دو یا سه طرف A4 در یک جدول که راهبردهای بازاریابی دیجیتال را به اهداف SMART متصل می کند، خلاصه کند. با وجود این، به نظر می رسد که بسیاری از سازمان ها هنوز برنامه ای ندارند.

آیا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال دارید؟

به روز رسانی ۲۰۱۷ : از سال ۲۰۱۲ ما نظرسنجی غیر رسمی را انجام داده ایم تا ببینید که چگونه استراتژی های بازاریابی دیجیتالی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج نشان می دهد برخی از پیشرفت های بزرگ در طول سال ها. چند سال پیش ما حدود دو سوم تا سه چهارم را پیدا کردیم و برنامه بازاریابی دیجیتالی نداشتیم. در حال حاضر این تعداد در آخرین نظرسنجی به ۴۹ درصد کاهش یافته است، هرچند که هنوز هم بسیار زیاد است و تقریبا نیمی از آنها هنوز هم دیجیتالی هستند و هیچ استراتژی در آن وجود ندارد.

وقتی تحقیق را برای گزارش بازاریابی مدیریت بازاریابی ما انجام دادیم، علاقه مند شدیم ببینیم که این درصد درصد نمونه مورد نظر را جستجو کرد.

نظرسنجی و توصیه هایی که بر اساس این که چگونه بیش از ۶۰۰ کسب و کار امروز از بازار دیجیتال استفاده می کنند.

این همان چیزی است که ما در بررسی ما در مورد سطح پذیرش بازاریابی دیجیتال یافتیم . بنابراین، آخرین تحقیقات ما نشان می دهد که رویکرد بهبود یافته در برنامه ریزی در این نمونه از بازاریابان، با کمتر از نصف بدون استراتژی دیجیتال. تبریک می گوییم اگر یکی از این شرکت ها هستید!

رویکرد توصیه شده برای ایجاد یک استراتژی دیجیتالی

این که آیا شما یک استراتژی دارید یا خیر، در قلب روش هوشمند بینش، فرصت، استراتژی، اقدام برای بهبود بازاریابی دیجیتال، مقایسه ای است که شما در حال حاضر برای ارزیابی پتانسیل علیه جایی که باید در آینده باشید، در نظر بگیرید.

برای کمک به شروع به کار ما یک معیار بازاریابی دیجیتالی رایگان را با مجموعه ای از معیارهای استراتژی کلی دیجیتال و تاکتیک های کلیدی مانند جستجو، رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیل و طراحی سایت / تجربه ایجاد کرده ایم.

دسترسی به قالب های بازاریابی دیجیتال بازاریابی دیجیتال

بر روی تصویر زیر کلیک کنید تا یک نسخه بزرگتر از یکی از قالبهای معیارهای ما را ببینید، که میتوانید به صورت رایگان دانلود کنید تا بتوانید طرح بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد کنید.
بنچمارک یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی مناسب
اما اگر شما یکی از شرکت هایی هستید که هنوز استراتژی دیجیتالی ندارند، چه؟ خوب، من فکر می کنم که دو گزینه ساده برای ایجاد یک طرح ممکن است یک راه پیش رو ارائه دهند:

با یک طرح بازاریابی دیجیتالی جداگانه شروع کنید و تغییرات مورد نیاز را ایجاد کنید و موارد مربوط به سرمایه گذاری و تغییرات در بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد کنید
سپس پس از تأیید، یک برنامه دیجیتال یکپارچه ایجاد کنید که بخشی از طرح کلی بازاریابی است – دیجیتال به طور کامل هماهنگ شده و بخشی از کسب و کار به طور معمول تبدیل می شود.

بنابراین، چه اقداماتی در اینجا انجام می شود؟ به نظر من که:

استفاده از بازاریابی دیجیتالی بدون یک رویکرد استراتژیک هنوز هم معمول است. من مطمئن هستم که بسیاری از شرکت های این دسته از رسانه های دیجیتال به طور موثر استفاده می کنند و مطمئنا می توانند نتایج جستجوی خود، ایمیل یا بازاریابی رسانه های اجتماعی را به خوبی دریافت کنند. اما من به همان اندازه مطمئن هستم که بسیاری از فرصت های گمراه کننده ای برای هدف گیری یا بهینه سازی بهتر دارند یا از چالش های دیگر من که در زیر آمده اند رنج می برند. شاید مشکالت زیر برای سازمان های بزرگتر که اکثر آنها نیازمند حکومت هستند، بیشتر است. تقریبا کمتر نیاز به یک استراتژی در یک شرکت کوچک وجود دارد.
بسیاری از شرکت های بزرگ در این تحقیق، یک رویکرد استراتژیک به دیجیتال دارند. از صحبت کردن با شرکت ها، ایجاد برنامه های دیجیتالی را اغلب در دو مرحله انجام می دهم. اول، یک طرح بازاریابی دیجیتال جداگانه ایجاد شده است. برای رسیدن به توافق و خرید با نشان دادن فرصت ها و مشکلات و مسیریابی از طریق تنظیم اهداف و استراتژی های خاص برای دیجیتال، از جمله نحوه بازاریابی دیجیتالی به فعالیت های دیگر کسب و کار مفید است. ثانیا، دیجیتال در استراتژی بازاریابی یکپارچه می شود یک فعالیت اصلی، “کسب و کار به عنوان معمول”، اما به جز تاکتیک، برنامه ریزی جداگانه ای را تأمین نمی کند.

اگر شما یک استراتژی ندارید یا شاید می خواهید بررسی کنید که مسائل مربوط به کسب و کار مهم است که در یک بررسی استراتژیک شامل باشند، ما ۱۰ مشکل رایج را مطرح کرده ایم که در تجربه ما بوجود می آید اگر شما یک استراتژی نیاز داشته باشید .

۱۰ دلیل برای اینکه شما ممکن است به یک استراتژی کانال دیجیتال نیاز داشته باشید؟
۱٫ شما بی حرکت هستید

در برخی شرکت های بدون استراتژی دیجیتالی (و بسیاری از آنها) اهداف استراتژیک مشخصی را برای آنچه که آنها می خواهند برای دستیابی به مشتریان جدید و یا ایجاد ارتباط عمیق تر با آن ها وجود ندارند. و اگر شما اهداف ندارید، احتمالا منابع کافی برای رسیدن به اهداف ندارید و شما از طریق تجزیه و تحلیل ارزیابی نمیکنید که آیا به اهداف آنها دست می یابید.

۲٫ شما سهم بازار آنلاین خود را نمی دانید

تقاضای مشتری برای خدمات آنلاین ممکن است دست کم شما را از دست ندهد اگر شما این را مطالعه نکنید شاید مهمتر از آن، شما بازار آنلاین خود را درک نمی کنید: پویایی به کانال های سنتی با انواع مختلف مشخصات مشتری و رفتار، رقبا، گزاره ها متفاوت خواهد بود و گزینه های مربوط به ارتباطات بازاریابی.
۳٫ رقبا موجود و شروع به کسب سهم بازار

اگر منابع کافی برای بازاریابی دیجیتال را به اندازه کافی اختصاص ندهید یا از یک رویکرد ad-hoc بدون استراتژی مشخص تعریف کنید، رقبا شما ناهار دیجیتال خود را می خورند!

۴٫ شما یک گزاره ارزشمند آنلاین ندارید

گزاره ارزشمند به صورت آنلاین تعریف شده آنلاین به شما کمک خواهد کرد که خدمات آنلاین خود را متمایز کنید تا مشتریان موجود و جدید را در ابتدا و با وفادار بودن خود متمایز سازید.
۵٫ شما به اندازه کافی به مشتریان آنلاین خود نمی دانید

اغلب گفته می شود که دیجیتال “محدوده قابل اندازه گیری همیشه” است. اما گوگل آنالیزو مشابه آن تنها به شما می گوید حجم بازدید، نه احساسات بازدید کننده، آنچه آنها فکر می کنند. شما نیاز به استفاده از فرم های دیگر ابزار بازخورد وب سایت برای شناسایی نقاط ضعف خود دارید و سپس به آنها آدرس دهید.
۶٫ شما یکپارچه نیستید (“تجزیه”)

همه چیز برای فعالیت های بازاریابی دیجیتال در سیلوها به پایان رسیده است که آیا این یک بازاریاب دیجیتال متخصص است که در IT یا یک آژانس دیجیتال جداگانه نشسته است. این راه ساده تر برای بسته بندی بازاریابی دیجیتال به یک تکه مناسب است. اما البته، آن تاثییری کمتری دارد .کسی موافق این است که رسانه های دیجیتال بهتر کار می کنند زمانی که با رسانه های سنتی و کانال های پاسخ سازگار می شوند.

۷٫ دیجیتال با توجه به اهمیت آن، افراد / بودجه کافی ندارد

منابع كافي براي برنامه ريزي و اجراي بازاريابي الکترونيکي اختصاص خواهد يافت و ممكن است كمبود مهارت هاي خاص بازاريابي در بازاريابي الكترونيكي وجود داشته باشد كه به طور موثر پاسخگويي به تهديد رقابتي دشوار خواهد بود.

۸٫ شما پول و زمان را از طریق تکرار هدر می دهید

حتی اگر منابع کافی داشته باشید، ممکن است هدر نرود. این به ویژه در شرکت های بزرگتر است که در آن شما بخش های مختلف سازمان بازاریابی را خریداری ابزارهای مختلف و یا استفاده از سازمان های مختلف برای انجام وظایف بازاریابی آنلاین مشابه می بینید.
۹٫ شما به اندازه کافی چابک نیستید تا به جلو برسید یا پیش بروید

اگر به مارک های اینترنتی آنلاین مانند آمازون، دل، گوگل، تسکو، تاپینجا زاپپاس نگاه کنید، همه آنها روشی جدید و بی نظیر برای کسب و یا حفظ مخاطبان آنلاین خود دارا هستند.

۱۰٫ شما بهینه سازی ندارید

هر شرکت فناوری اطلاعات با یک وبسایت تجزیه و تحلیل را دارد، اما بسیاری از مدیران ارشد اطمینان ندارند که تیم هایشان زمان لازم را برای بررسی و اقدام بر روی آنها ایجاد می کنند یا خیر. هنگامی که یک استراتژی شما را قادر می سازد تا اصول اولیه را درست کنید، می توانید به بهبود مستمر جنبه های کلیدی مانند بازاریابی جستجو، تجربه کاربر سایت، ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی پیشرفت کنید. بنابراین با ۱۰ مشکل اصلی می توان استراتژی را خوب درک کرد. نظر شما در این باره چیست، درست است یا غلط؟

منبع : دیجیتال مارکتینگ ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *