انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله

انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله یکی از مهم‌‏ترین قسمت­‌های ایجاد یک نوشته و البته مفرح‌­ترین قسمت آن است. عنوان مقاله منتشر شده در سایت، در جذب بازدید کننده و درگیر کردن او با مقاله، بسیار اهمیت دارد.
نگران انرژی ذهنی که صرف انتخاب یک عنوان مناسب می­‌کنید، نباشید. عنوان چیزی است که مخاطب در درجه اول در هر پست می­‌بیند… آنچه که مخاطب حتی بیشتر از خود محتوا به خاطر خواهد داشت و در نتایج جستجو دیده می­‌شود، همین عنوان است.
اگر عناوین­ مقالات شما مناسب نباشند، تعداد بازدیدهای پست­‌ها رضایت‌­بخش نخواهد بود و سایت­ شما، بازدید کنندگان دائمی زیادی نخواهد داشت. اگر می‌خواهید عنوان پست وبلاگ برای جذب خواننده را با دقت انتخاب کنید حتما مقاله امروز را تا انتها بخوانید.

انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله

 ۱- بیان چگونگی

 بسیاری از وبلاگ‌­ها و وبسایت‌­های معروف، در انتخاب انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله خود از نکاتی استفاده می‌‏کنند که تعداد بازدید­های زیادی را داشته باشند.
یکی از این فرمول‌­ها که بیش از یک قرن به طور موثر نتیجه داده است، عناوینی است که چگونگی رسیدن به هدفی را بیان می‌­کنند. انتخاب این گروه عناوین، یک راه مهم برای افزایش درگیر کردن بازدید کنندگان با محتوای پست شما است. دقت کنید که در نوشته خود حتماً آنچه را که وعده داده‌­اید، به خواننده ارائه دهید.

البته نیاز نیست که کلمه چگونگی در عنوان پست آمده باشد. به عنوان مثال:

 ۲- شناسایی و حل یک مشکل

problem-انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله

یکی از بهترین روش‌­ها برای جذب خوانندگان جدید این است که، انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله با کلمات واکنش انگیز و هیجانی، راه‌­حلی را برای یک مشکل خاص ارائه دهد.
شرکت‌­های بزرگ همیشه از عوامل محرک در تمام عناوین مقالات خود استفاده می­‌کنند. این روش، موثر بودن خود را در زمان نشان داده است. به عناوین مقالات شرکت‌­هایی مانند Cosmopolitan، DailyMail و Yahoo دقت کنید.

۳- یک بیانیه

بعضی مواقع که قادر نیستید یک عنوان روشن برای متن خود انتخاب کنید، ایجاد یک بیانیه مستقیم آسان‌­ترین و موثرترین راه برای درگیر کردن خواننده با پست است.

  • ۲۱ چیزی که شما باید بدانید”
  • “نکاتی که به هر کسی چگونگی کسب درآمد آنلاین را نشان می‌­دهد”
  • “هزاران نفر به صورت آنلاین درآمد میلیونی دارند… شما هم می‌­توانید”

۴- نظرسنجی و مباحثه

پست‌­های وبلاگی که عنوان مباحثه دارند و مخاطب را ترغیب می­‌کنند تا برای پست نظر بگذارد­، بیشتر مورد توجه هستند.
وجود دنباله‌­ای از بحث و گفتگوها، برای وبلاگ مفید است تا مخاطب را با خود بکشاند و آن­ها را از نظر احساسی درگیر نوشته کند تا اینکه در سایت نظر بگذارند.

  • “ده دلیل شما، برای استفاده از غذاهای ارگانیک چیست؟”
  •  “به نظر شما، چرا بچه­‌ها دروغ می­‌گویند؟”

این روش ابزار بسیار مهمی برای جلب توجه بازدید کنندگان سایت است. اما مراقب باشید تا با دید اشتباه به یک مسئله نگاه نکنید یا بی‌­احترامی نکنید.
به خاطر داشته باشید که شما در این پست نمی‌­خواهید خوانندگان را مجازات کنید. هدف شما این است که مخاطب را مشتاق کنید تا مطلب را بخواند و نظر خود را پایین آن بنویسد؛ اما نه به هر قیمتی!

۵- عنوان کوتاه

subject- انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله

انتخاب عنوان کوتاه و واضح برای پست، اهمیت زیادی دارد و مخاطب بیشتر می‌­پسندد. با عناوین کوتاه و جالب، توجه مخاطب را جلب کنید.

  • “چربی شما را لاغر می‏‌کند”
  • “بدون تلفن همراه – با قانون”

عناوین بلند برای مقاله خود انتخاب نکنید! انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله نباید شامل طوماری از کلمات باشد که هدف متن مقاله در آن گم شود و مخاطب تمایلی به خواندن مقاله شما نداشته باشد.

۶- سوال بپرسید

سوال پرسیدن در عنوان پست وبلاگ برای جذب خواننده یک فرصت عالی است تا بازدید کنندگان کنجکاو شوند و روی مطلب شما کلیک کنند.
افراد وقتی که سوالی را در یک عنوان می‌­بیند، به صورت خودکار به پاسخ آن فکر می‌­کنند و این طبیعی است. بنابراین احتمال اینکه برای بررسی پاسخ­، مطلب را بخوانند، زیاد می­‌شود.

  • “آیا برای کسب موفقیت، هوشمندانه رفتار می‌­کنید؟”
  • “شش گروه سرمایه گذاران – شما در کدام گروه هستید؟”

زمانی این سوالات اثرگذار هستند که متناسب با مخاطبان­ شما باشند؛ پس باید بدانید بازدید کنندگان­ به چه مطالبی علاقه دارند.
یک راهکار برای شناخت بیشتر علایق مخاطبان سایت­ شما، نصب افزونه‌­های نظرسنجی مانند Yop check در وردپرس است… از خوانندگان­ خود سوال کنید که ترجیح می‌­دهند، چه نوع پست‌­هایی را بیشتر بخوانند.

۷- عنوان توضیحی

workshop-انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله

عنوان توضیحی، که به وجود یک توضیح در متن مقاله اشاره می‌­کند، موضوع را فوراً برای خواننده روشن می‌سازد. به این معنا که متن مقاله دقیقاً آنچه را که عنوان مطلب اشاره می­‌کند، توضیح خواهد داد.
بعضی اوقات عنوان شامل یک خبر است. در این حالت، مخاطبان شما قبل از اینکه خواندن مقاله را شروع کنند، دقیقاً می‌دانند که به چه نتیجه‌­ای خواهند رسید.

  • “چطور من سرمایه‌­ام را با تبلیغات فیس­بوک دو برابر کردم”

۸- عنوان گیج ­کننده و مبهم

 می‌­توانید عنوانی بنویسید که یک دوگانگی در ذهن خواننده ایجاد کند. انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله‌ای که آن­ها را متعجب کند و اگر ممکن است، این دوگانگی را با یک سوال ایجاد کنید.

  • “وال استریت در مقابل تکنولوژی آسیا قرار گرفت”

۹- قطعیت

راه دیگر برای ایجاد علاقه، استفاده از سبک قطعیت است… پس از کلمات قطعی مثل نهایتاً، بهترین، فقط، تضمین­ شده، منحصر بفرد و غیره استفاده کنید.
اگر بعد از کلیک روی عنوان، به خواننده مطلب خوبی ارائه داده شود، شما یک خواننده جدید به دست خواهید آورد.

  • “راهنمای نهایی برای به دست آوردن آنلاین پول”
  •  “این پست شما را به صورت تضمینی به پول بیشتر می‌­رساند”

۱۰- لیست نکات

 یکی از ساده‌­ترین راه‌­ها برای دنبال شدن توسط مخاطب، انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله‌ای است که نکاتی را لیست کرده باشد. این عنوان، سایت شما را به رتبه بالا در موتورهای جستجو می­‌رساند.

اعداد باعث جلب توجه بیشتر می‌­شوند و به مخاطبان­ اجازه می‌­دهند که شما را در خصوص آن مطلب با تجربه ببینند و باور داشته باشند که شما در مقاله واقعیت را به آن­ها ارائه خواهید داد.

جمع‌­بندی

پس انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله، یک عنصر مهم و حیاتی است. اگر عنوان جذاب باشد، جلب توجه می‌­کند و خواننده کنجکاو می‌­شود تا پست را بخواند. بنابراین اگر می‌­خواهید خوانندگان پست‏‌های شما افزایش یابد، وقت بگذارید و عنوانی مناسب برای آن انتخاب کنید.
مقالات را به دقت بررسی کنید… عنوانی انتخاب کنید که بازدید کننده را مجبور به کلیک کند.
برای انتخاب عنوان حرفه‌ای مقاله، ابتدا با توجه به موضوع مقاله، عنوان‌­هایی انتخاب کنید. سپس آن را بر اساس جستجوهای محبوب، بهینه کنید.

تهیه و ترجمه توسط سرکار خانم سمیه زارع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *