کلیدواژه کانونی در url مقاله وردپرسی دیده نمی‌شود!

کلیدواژه کانونی در url

هر مطلبی را که منتشر می‌کنیم یک یا چند کلمه به انتهای آدرس اضافه می‌شود که در وردپرس همه آن را با عنوان “نامک” می‌شناسیم. این نامک در واقع همان کلمه کلیدی شماست که با کمک عنوان به انتهای آدرس سایت اضافه می‌شود. کلیدواژه کانونی در url برای مقالات فارسی به همان صورت فارسی باید وارد شود تا این گزینه در YOast SEO مورد تایید قرار گیرد در غیر اینصورت با عبارت زیر مواجه خواهیم شد:
“کلیدواژه‌ی کانونی در آدرس URL این برگه دیده نمی شود. اگر تصمیم به تغییرنام این URL گرفته‌اید، مطمئن شوید که آدرس قدیمی را ارجاع ۳۰۱ داده اید.”

کلیدواژه کانونی در url

بر سر انتخاب کلیدواژه کانونی در url در آدرس مطالب بحث زیاد است. آیا باید شامل عنوان دسته باشد یا خیر؟ آیا باید کوتاه باشد یا بلند؟ آیا باید همان کلمه کلیدی باشد یا خیر؟ و در ایران آیا باید به همان صورت فارسی بماند یا می‌توان به انگلیسی بازگردان کرد؟
در این مقاله می‌خواهیم به تمامی این سوالات که در ذهن همه ما وجود دارد پاسخ دهیم و بهینه‌ترین گزینه را برای کلیدواژه کانونی در url انتخاب کنیم تا هم گوگل از ما رضایت داشته باشد هم کاربران! می‌دانم این موضوع برای شما هم جذاب است پس انتظاری ندارم جز همراهی من تا انتهای این مقاله. ?

قوانین اصلی برای کلیدواژه کانونی در url

input url - کلیدواژه کانونی در url

مهم نیست که چه نوع وبسایتی دارید، موضوع اینجاست که در هر حوزه‌ای فعالیت دارید این قوانین برای شما صدق می‌کند. چه قوانینی؟ در گزینه‌های زیر توضیح می‌دهم:

  • اولین موردی که در انتخاب کلیدواژه کانونی در url باید در ذهن داشته باشید این است که باید تمرکز خاصی روی آدرس باشد. از کلماتی مانند “یک، از” و… تا حد امکان دوری کنید. در ۹۹% موارد استفاده از این کلمات باعث بی اعتبار شدن آدرس می‌شود. همچنین از افعال “دارد و است” نیز دوری کنید زیرا آدرس انتهای مطلب احتیاج به چنین افعالی ندارد و استفاده از آن‌ها فقط باعث پیچیدگی می‌شود.
  • طول url مسئله مهمی است به طوری که این نامک هر چه کوتاه‌تر باشد مطلوب‌تر است. متاسفانه گوگل کلیدواژه کانونی در url که طول زیادی داشته باشد را دوست ندارد اما اگر طول آن مطلوب باشد حتما پذیرش خواهد کرد.
  • سعی در برجسته نشان دادن کلیدواژه کانونی در url اتفاق جالبی نیست و هرگز این کار را نکنید. همچنین اگر چند کلمه‌ای است حتما از (-) استفاده کنید یا در yoast seo با ایجاد یک فاصله می‌توانید به (-) برسید.

انتخاب کلیدواژه کانونی در url برای وبسایت‌های شرکتی

اگر وبسایت شما شامل اطلاعاتی درباره شرکت یا خدمات است، بدون توجه به تعداد صفحات باید تا جای ممکن نامک کوتاهی برای آن انتخاب کنید. به عنوان مثال:

http://example.com/contact
/http://example.com/about-us/

که البته می‌تواند در زبان ما به صورت فارسی آورده شود.

انتخاب کلیدواژه کانونی در url برای وبسایت‌های فروشگاهی

اگر وبسایت فروشگاهی دارید دو روش پیش روی شماست:

  1. استفاده از نام محصول  : http://example.com/product-name/
  2. دسته محصول/ نام محصول: http://example.com/category-name/product-name/

انتخاب کلیدواژه کانونی در url برای وبسایت‌های خبری و وبلاگی

address- کلیدواژه کانونی در url

چنانچه وبسایت خبری یا وبلاگی دارید، چندین روش پیش روی شماست:

  • نام نوشته: http://example.com/post-title/
  • دسته نوشته/ نام نوشته: http://example.com/category-name/post-title/
  • سال/ ماه/ روز/ نام نوشته: http://example.com/mm/dd/yyyy/post-title/
  • نام نوشته/ شماره آیدی: http://example.com/post-title/three-digit-ID/

اینگونه می‌توان کلیدواژه کانونی در url را انتخاب کرد اما قابل توجه دوستان فارسی زبان:

بهترین کار برای شما این است که نامک خود را به همان حالت فارسی قرار دهید زیرا از نظر سئو همان گزینه مدنظر است. درست است که به صورت کاراکترهای نامفهوم نمایان می‌شود اما از دید گوگل مطلوب است و اگر تمایل به ارسال آن و نمایش در جایی داشتید می‌توانید از کوتاه کننده لینک در وردپرس استفاده کنید.

ما را از نظرات سازنده خود محروم نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *