مدیریت خرید و فروش آنلاین در فروشگاه ووکامرسی

مدیریت خرید و فروش آنلاین

اگر کسب و کار شما به صورت خرید و فروش آنلاین در اینترنت و در فروشگاه اینترنتی ووکامرس است یک استراتژی مدیریت خرید و فروش آنلاین نیاز دارید. این یک بخش حیاتی از هر استراتژی دیجیتالی در چند سال گذشته بوده است و چیزی است که شما باید به عنوان یک وبمستر بدانید. داشتن یک درک بهتر از کاربران، مشتریان از اینکه چقدر در سایت شما می مانند و یا بحث و گفتگو می کنند می تواند یک اطلاعات ارزشمندی درباره کسب و کار شما مهیا کند. چگونگی دانستن و توجهات به این کامنت ها و تعامل با مشتریان است که جهت گیری مدیریت را شکل می دهد.

مدیریت خرید و فروش آنلاین

بطور کلی فرآیند مدیریت خرید و فروش آنلاین، خیلی ساده است. برای شروع، روی سایت ها و رسانه های اجتماعی جهت بررسی وضعیت جاری سایت خودتان یک جستجویی داشته باشید. ازسایت یلپ (Yelp) گرفته تا گوگل پلاس و فیس بوک، راههای های مختلفی برای مشتریان وجود دارد که سریع و راحت،  نگاه و بررسی شان را در شبکه پلتفرم های چندگانه قرار بدهند. درباره این سایت ها و هر جای دیگری را که شما می توانید در آن حضور داشته باشید بررسی کنید.

خیلی راحت، مردم بررسی ها و نظرات شان را ابراز می کنند، شما قبلاً فرصت ها و شانس هایی داشتید. امید است که بیشتر نظرات مثبت باشند اما  بررسی ها و نظرات در خیلی از کسب و کار ها در زمانی منفی می باشد. مدیریت خرید و فروش آنلاین برای خیلی از مالکان کسب و کارها بسیار سخت و زمانبر است و برنامه شما شاید با کار های دیگری پر شده باشد. بسیاری از شرکت ها یک منابعی از بیرون برای این مسئولیت انتخاب می کنند تا سرویس های مدیریت اعتبار را سازماندهی کنند. آنها روی نظرات در صفحات شما نظارت مستمر دارند و پاسخ می دهند. چون این مسئله یک بخش بزرگی از چشم انداز آنلاین است.

اینطور نیست که شما خودتان نمی توانید این کار را انجام بدهید. چند مورد وجود دارد که شما باید درباره مدیریت خرید و فروش آنلاین بدانید تا بتوانید برای کار آماده بشوید. اطلاعات ضروری برای این کار در ذیل وجود دارد:

بررسی مداوم نظرات آنلاین

ما قبلاً این را لمس کرده ایم اما تکرار آن مهم است! اگر شما خود را به مدیریت خرید و فروش آنلاین متعهد کنید، نیاز دارید نظرات و کامنت ها را برای بررسی کنترل کنید. معمولا فیس بوک برای کنترل کردن نظرات کافی است اما شما باید اعتبار خودتان را با هر پلتفرم مرتبط دیگری مدیریت کنید. یلپ(Yelp) ،گوگل پلاس و سایت های دارای نظرات صنعتی خاص،  که ممکن است بر کسب و کار شما تاثیر داشته باشند باید تحت نظارت قرار گیرند. مطمئن باشید که جستجو های پلتفرم برای نام کمپانی شما ، محصولات یا خدمات، یک تصویری از آنچه که درباره شما گفته شده است، به شما می دهد.

خیلی سریع اطلاعات حاصله از نظرات و کامنت ها را استخراج کنید که در تصمیمات کسب و کار شما تاثیر گذار می باشد. شما همچنین بهتر می توانید با مشتریان شاد و راضی (قسمت سرگرمی از مدیریت اعتبار) ارتباط برقرار کنید و موارد را با مشتریان منتقد و ناراضی حل کنید. بخصوص در پلتفرم های اجتماعی شما به موقع پاسخ گو باشید. این نشان دهنده توجه و پاسخگویی به هواداران و مشتریان می باشد.

صداقت همیشه بهترین سیاست است

جایی که تعداد زیادی از کسب و کارها دچار مشکل می شوند، مدیریت خرید و فروش آنلاین باید ارتباط محکمی با مشتری و نظراتش، درباره کسب و کار شما داشته باشد. مدیریت خرید و فروش آنلاین نباید به نظرات جعلی توجه کند یا برای پنهان کردن حقایق تلاش کند. ما حتی تعدادی از برندهای معتبر را دیده ایم که به این صورت دچار مشکل شده اند.

در پایان، صداقت و درستی بهترین سیاست است. نظرات و کامنت های منفی اغلب باعث می شوند که مشتریان بالقوه کنار زده شوند و شما در نگاه ها، بد جلوه کنید. بعضی اوقات خیلی مشکل است، اما پذیرش و اقرار به اشتباه می تواند یک مقدار زیادی از احترام و اعتماد را در بین مشتریان به دست آورد. وقتی نظرات یا کامنت های منفی را حذف می کنید که ممکن است به نظر شما جذب و اعتماد ایجاد کند، اینطور نیست  و این بدترین حالت است.

از مشتریان تان بخواهید نظر بدهند.

یک بخشی از تلاش مدیریت خرید و فروش آنلاین، مبارزه به وسیله پیشگیری است. احساس نکنید که فقط باید روی نظراتی که برای کسب و کار آنلاین  به شما داده می شود فعال باشید. در حقیقت، شما باید یک بخش زیادی از وقتتان را به نظرات اضافه ای از مشتریان تان اختصاص دهید. تشویق کردن به فیدبک گرفتن و نظر خواهی همیشه بهترین تمرین است و جمع آوری نظرات مثبت هم نشانه بهتر بودن شهرت و اعتبار برند شما خواهد بود. به نظرات در این روزها بها دهید که می تواند تاثیر خوبی روی مشتریان در حرکت آنها به مرحله خرید داشته باشد.

تکنیک های به دست آوردن این نظرات متفاوت است. یک کمپین ایمیل خوب می تواند دریافت کنندگان ایمیل را متقاعد کند که با نظرات شان ایده های خوبی را ارائه دهند. اگر تلاش کنید متعهد باشید، به متقاضیان در دادن نظرات به خود انگیزه می دهید. با اشاره به نکته قبلی، مطمئن باشید همه موارد و نتایج، صادقانه و اخلاقی به دست آمده است.

مهم نیست چه تکنیک هایی را تصمیم دارید به کار بگیرید، نظرات مثبت  به سادگی در دنیای بازاریابی اینترنتی باید ایجاد شوند. حالا آسانتر از همیشه است که اطلاعات به اشتراک گذاشته شود و با مشتریان در تماس باشید!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *